dinsdag 2 december 2008

Regenboog...

Nee, ik ben geen natuurfreak. Ook dat niet! Ik kan immens genieten van een bergwandeling, maar dan toch vooral omdat ik weet dat ik na afloop in een gezellig restaurantje van het uitzicht kan genieten. Met veel wijn en lekkere worstjes enzo. Zo houd ik wel van de natuur. En toch was er vandaag een 'natuurlijk' hoogtepuntje....Nou moet ik meteen vertellen dat een van die lieve vrienden die mij dringend heeft aangeraden eens aan een blog te beginnen (mijn liefste vriendin zelfs) mij ook andere opdrachten in het leven geeft. Vanaf het moment dat wij een jaar of vijftien waren, geeft ze me tips en adviezen over hoe ik het 'beter' zou kunnen doen. Ik moet wel zeggen dat ze vaak gelijk heeft, dus zolangzamerhand doe ik regelmatig wat ze zegt.
Een van de laatste adviezen was dat ik dagelijks minstens vijf 'leuke dingen' moet opnoemen welke die dag zijn gebeurd. Gek als het klinkt, het lukt me meestal wel, soms met een beetje moeite!
Vandaag was het gemakkelijk! Wat ondanks het feit dat ik niet zo veel oog voor de schoonheid van de ons omringende natuur heb...vanmorgen kon ik er niet omheen! Ik reed langs het IJsselmeer en er stond een regenboog. Niet zomaar een...maar zo'n regenboog die je nooit meer vergeet. Fel gekleurd, helder als in een film en volledig weerspiegeld in het normaal zo troebele water. Vandaag was het water niet troebel, het was hard staalblauw en de regenboog vormde een complete cirkel.
Nou heb ik iets met regenbogen, dat is een feit. Toen mijn dochter 24 jaar geleden ter wereld kwam, dacht ik dat ik het in de kinderboeken moest zoeken. Dus schreef ik een boek, ik moet het nog ergens hebben, over twee kindertjes die de gave hadden over regenbogen te wandelen. Zo kwamen ze nog eens ergens. Elke keer daalden ze van de regenboog af in een nieuw land waar ze nieuwe vriendjes en gewoontes leerden kennen om, als het weer eens regende terwijl de zon scheen, de nieuwe regenboog te beklimmen en vervolgens weer ergens anders terecht te komen. Misschien toch eens afmaken?
Mijn fascinatie voor regenbogen is vast en zeker gevoed door 'De Regenboogkinderen' van Josephine Baker. Ik heb het boek over het blinde kipje Kott Kott nog steeds in mijn boekenkast staan.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb gewaarschuwd (!), mijn vijf 'leuke dingen' kan ik zomaar opnoemen vandaag. Ten eerste de schitterende regenboog, vervolgens een leuke collega die een goed gesprek wilde, daarna een leuke vergadering op het reclamebureau, een van mijn ex-schoonzusters (ik heb er twee van dat soort) die onverwacht langskwam en een mailtje van iemand waar ik al lang niets van gehoord had! Bingo, het waren er weer vijf vandaag!
Nu maar hopen dat het morgen ook weer lukt!

Emilie

1 opmerking:

Lon zei

Lieve schat, je bent en blijft toch de beste schrijfster die er is! Niet de eerste keer dat ik dit zeg, en als je lekker door blijft gaan met 'bloggen' (ik vind het héél hip!) zal het ook niet de laatste keer zijn. xx