donderdag 22 januari 2009

Over datum


Een van de leukste weblogs die ik zelf volg is 'Midlife-Me' (zie "Vrouwen schrijven"). Deze mevrouw (ook zo'n vijftiger die er maar niet aan kan wennen dat de buitenkant steeds minder bij de binnenkant past) heeft het in een van haar laatste posts over Gammelfleisch-party's. Ik vind het zo'n leuk woord, daar zijn Duitsers trouwens sterk in, dat ik het onderwerp ook even wil aansnijden. Gammelfleisch is vlees over datum en een Gammelfleischparty is...inderdaad een feestje waar veertigplussers uit hun dak gaan. Tja, als je het zo bekijkt, hebben we geen van allen een lange houdbaarheidsdatum, want veertig ben je zo! De lat wordt steeds lager gelegd, niet zo handig.
Maar voor mij heeft Gammelfleisch een eigen betekenis. Het geeft namelijk precies aan hoe ik me voel. Nadat ik al een hele week ziek en snotterend had doorgebracht, was ik inmiddels al weer bijna twee weken fris aan de slag. Sinds gisteren lijkt het wel of de ellende in alle hevigheid is teruggekomen. Gammelfleisch dus. Over datum. Onbruikbaar en niet eens terug te brengen naar de winkel. Bah. Het is duidelijk ik word zolangzamerhand een beetje recalcitrant van dat geziek. Vanmiddag de huisarts maar eens bellen of ik morgen langs mag komen...zal wel moeilijk worden, want mijn huisarts werkt niet op vrijdag.
Of ik dan helemaal niets leuks te vertellen heb vandaag? Jawel, dat heb ik. Schoonzoon heeft een domeinnaam aangevraagd en over een paar weken zal dit weblog op mijn eigen website verschijnen. Op zo'n website past nog veel meer dan alleen de columns, dus mijn grote droom, het kinderboek schrijven, kan dan ook eindelijk realiteit worden. Toch iets positiefs om naar uit te kijken! Ik ben al druk bezig met het uitwerken van de ideeën. Het zal een soort 'kinderfeuilleton' worden. Printvriendelijk, zodat ouders de hoofdstukken ook gemakkelijk per pagina kunnen printen en voorlezen. Kinderen mogen ook reageren, ook met suggesties over de verhaallijn. Ik heb er reuze zin in, maar het duurt nog even...Ik ben me er wel van bewust dat ik op moet schieten. De kindertjes in mijn omgeving, die ik stiekem als doelgroepje gebruik, groeien ook maar door. Voor je het weet zijn zij te oud voor kinderverhaaltjes. Op naar het Gammelfleischtijdperk.
PS: Het tegeltje komt uit de collectie van Best Things (hangplek: cadeautjes)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk idee, zo'n interactief 'kinderfeuilleton'. Kleine kindertjes zullen er altijd zijn, dus je hoeft je niet te haasten. Ik ben benieuwd!

En inderdaad een humoristisch blog 'Midlife-Me'.

Adele

Unknown zei

He, leuk dat je er weer bent! Doe de groeten aan Kleine Zus, ik mis Portugal in mijn analytics!