zaterdag 19 december 2009

Warm water

Er ligt sneeuw. Veel sneeuw. Wat heet, té veel sneeuw. Er zijn mensen die genieten van 'hoe mooi het buiten is' en het heerlijk vinden om juist nu te gaan wandelen om vervolgens weer thuis te komen en dan gelukzalig van een kopje thee te genieten. Sorry, ik heb er niets mee. Van mij mag het per direct warm water gaan regenen, ik hoef geen thee (doe maar een glaasje wijn) en ik ga zéker niet naar buiten als het niet persé hoeft. Die witte rommel geeft alleen maar overlast. Mooi in Oostenrijk, maar niet 'in my backyard'! Dat het er wel aardig uitziet, vanuit de warme kamer gezien, wil ik best toegeven. Alleen erg jammer dat de vogeltjes geen voer meer kunnen vinden en mijn 'huis'-egel waarschijnlijk ingesneeuwd is. En als het straks gaat dooien, wordt het een vieze prutrommel overal.
U hoort het, een en al optimisme en positiviteit hier in de polder. Toch mag ik eigenlijk niet mopperen. Want hoewel ik er vandaag óók uit moet, is dat alleen om leuke dingen te doen. Lunchen met mijn lievelingsnicht en dineren bij mijn schoonzus. En ook thuis is het eigenlijk alleen maar leuk. De handigste man van Nederland komt een lampje repareren dat al bijna twee jaar stuk is, ik heb de verwarming weer eens bijgevuld èn ontlucht en dat ging uitstekend, ik kreeg een paar heerlijke flessen wijn thuisgestuurd en mijn kerststal staat inmiddels ook sfeervol op Jozef en Maria te wachten. Buiten gaan een paar buurkinderen helemaal uit hun dak met sleetjes en eigenlijk gun ik ze dat wel. Ineens schiet me te binnen dat ik maar vroeger niet begreep dat mijn vader zo chagrijnig werd van sneeuw, terwijl wij er zo van genoten...Zo oud en nukkig wil ik toch (nog) niet zijn. Ik zal nooit meer zeggen dat het warm water moet gaan regenen. Beloofd!

8 opmerkingen:

Janny zei

Nou Emilie, een glaasje wijn is ook aan mij wel besteed, hoor. Zelfs wel meer dan één. Maar alles op zijn tijd! In onze backyard ziet het er prachtig uit, zoals gezegd. Overigens is het momenteel wel een beetje overdreven met die sneeuw, dat dan ook wel weer! Er rijden bijna geen treinen en de wegen zijn haast onbegaanbaar. Jongste zit hier bij oudertjes opgesloten terwijl ze naar huis moet om een werkopdracht voor te bereiden. Maar ze geniet ook wel van het "platteland" i.p.v. de stad, hoor. Elk nadeel...enz.

Unknown zei

Ik ben me er ineens van bewust dat het lijkt dat ik jou persifleer, maar dat was echt de bedoeling niet hoor! Ik had trouwens wel eens eerder van je gelezen dat een glaasje wijn er ook wel ingaat...gelukkig maar! Weet je wat ik nou niet snap? Dat twee meter sneeuw in andere landen geen enkel probleem is terwijl Nederland volledig plat ligt bij twee centimeter...Ik zou vandaag naar Dochterlief in Groningen, maar ga de deur ook maar niet uit!
Ga genieten van coccoonen...

Midlife Me zei

Ik kom al dagenlang de deur niet meer uit. Heerlijk! Wel morgen een sneeuwschuiver kopen ...

Midlife Me zei

Waarom krijg ik trouwens niet zo'n lollig fotootje naast mijn reactie? Is dat omdat ik niet van Blogger ben?

Unknown zei

Ja, Midlife Me, hier wordt gediscrimineerd! Bloggers krijgen plaatjes... Maar als schoonzoon er aan toe komt mijn webpagina te maken (heb al een jaar een domeinnaam!) neem ik ook wordpress en dan is het bij mij ook uit met de pret! Ik heb bij jou gezien dat er veel meer kan met Wordpress dan met Blogger, dus zit er vooral niet mee...Veel plezier morgen met de sneeuwschuiver...brr!

Midlife Me zei

Ha,ha. Actie sneeuwschuiver is trouwens mislukt. Mission Impossible! Wordpress is overigens erg fijn.

Ron zei

Lunch was erg gezellig! Moeten we vaker doen. Misschien een keer naar Tante Loes? Verheug me nu als op het Kerstdiner. En je weet: die kleine klusjes doe ik graag dus voel je niet bezwaard om me nog eens te vragen.

Unknown zei

Haha, Ron, nu weet iedereen dat JIJ de handigste man van Nederland bent! Maar bedankt voor alles wat jij en Nien voor mij gedaan hebben, vooral dit weekend! En dan heb ik het niet alleen over lampjes...