woensdag 24 februari 2010

Druk gedoe!

Een kort kattebelletje vandaag, althans voor mijn doen! Het is dan ook een drukte van jewelste hier. Zowel in mijn huis als in mijn hoofd. Het valt niet mee om je voor te bereiden op zeven dagen vakantie. Want zelfs al ga je maar een weekje weg, je hebt net zoveel te regelen als wanneer je op wereldreis gaat. Nou ben ik nog nooit op wereldreis geweest, dat niet. Maar ik stel het me zo voor!
Ik ben dus al dagenlang druk doenerig met wassen en strijken (jawel!), boodschappen doen, de rommel opruimen, instructies en lijstjes maken en ga zo maar door. Dat van die lijstjes heb ik overgenomen van vriendin Adèle. Zij is er erg goed in terwijl ik er eigenlijk nu pas mee begonnen ben. Het kost bij mij vooralsnog meer tijd om zo'n lijstje te maken, dan dat het me tijd bespaart bij het pakken.
Mijn belangrijkste zorg is natuurlijk Faffien. Mijn schoonzus zal haar tweemaal daags van eten voorzien, de rest van de tijd zal ze zichzelf moeten vermaken. En dat zal haar niet gemakkelijk vallen. Want Faffien ontwikkelt zich de laatste tijd meer en meer tot schaduw. Mijn schaduw wel te verstaan. Waar ik ben, is zij ook en als ik soms op plekken ben waar ik de kat niet bij kan gebruiken, staat zij klaaglijk miauwend voor de deur.
Tijdens mijn laatste uitgebreide badsessie heb ik haar maar binnen gelaten. Relaxen met een zeurende kat achter de deur is niet aan te bevelen. Faffien nam de gelegenheid direct te baat en manoeuvreerde zich in het hoekje van het bad, tussen de fles shampoo voor gekleurd haar (inderdaad) en de naar amandelen geurende badolie. Privacy? Vergeet het maar.
Maar ze zal het nu toch echt een week lang zonder mij moeten stellen. De lezers van mijn weblog hebben meer geluk! Ik neem de laptop mee naar Italië en zal proberen regelmatig te posten om iedereen van ons weekje Emilia Romagna te laten meegenieten! Ik zal zelfs af en toe een een foto maken, de mooiste zal ik zeker laten zien! Ciao!

6 opmerkingen:

Avalanche zei

Een goede reis en onvergetelijke ervaringen gewenst, Emilie! Tot snel, ciao!

Mirjam Kakelbont zei

Altijd voor vertrek moet je je eerst het ongans werken. Dan ben je tweemaal zoveel aan vakantie toe... Als je er dan ook maar tweemaal zoveel van kunt genieten! Dat wens ik je toe. En massa's zonneschijn, Emilie.

Janny zei

Veel succes met de voorbereidingen! Is wel druk maar toch eigenlijk ook heel leuk, niet? Ik wens je een heel fijne reis en kijk uit naar je stukjes van uit Bella Italia!

Ron zei

Een hele fijne vakantie toegewenst en tot volgende week vrijdag.
Ciao!

Unknown zei

Wat een leuke (goede) wensen van jullie allemaal. Dankzij Ron (nogmaals hartstikke bedankt!) waren we vanmorgen keurig op tijd op vliegveld Weeze bij Düsseldorf. Ryanair is een aanrader...
In plaats van in Bologna, kwamen we echter in Rimini terecht, de chauffeur moest uitwijken vanwege noodweer. Nu zijn we echter op de plaats van bestemming (Poggio Berni), de wijn en de pizza waren heerljk en morgen gaan we 'echt aan de slag'!

Anoniem zei

Voor alle lijstjesmakers: http://tadalist.com/
Erg handig!