zaterdag 13 maart 2010

Kunst op straat

Toen Joshua Bell in 2007 drie kwartier lang op een metrostation in Washington Bach speelde, stopte bijna niemand om te luisteren. Een van de beste violisten ter wereld, die op een van de duurste violen zo ongeveer de mooiste muziek ter wereld ten gehore bracht, werd nauwelijks opgemerkt. Maar het leverde wel een fantastisch filmpje op dat iedereen zolangzamerhand wel gezien heeft.
Het blijft leuk om het publiek te verrassen met kunst op 'gekke' en onverwachte plekken en het is altijd prachtig om naar te kijken. Zo ook deze, gemaakt op de (overdekte) markt in Valencia. Even genieten van fragmenten uit 'La Traviata' van Verdi aan het begin van het weekend!



8 opmerkingen:

Midlife Me zei

Geweldig! Wat een goede manier om het weekend te beginnen. Ik ben dol op opera. En Verdi is the greatest!!!!

Trouwens dat filmpje van Joshua Bell is mij onbekend :( Ik zal het meteen even YouTuben ;)

Unknown zei

@Midlife Me: Absoluut! Voor jou (als je het nog niet gevonden zou hebben) en voor anderen die het nog niet gezien hebben: http://www.youtube.com/watch?v=hnOPu0_YWhw

Janny zei

Oooh, wat een hartverwarmend filmpje! Deze muts zat al weer met lichtelijk vochtige ogen! En wat heerlijk om de mensen zo te zien genieten van dit onverwachte cadeautje! Leuk dat je het ons ook hebt laten zien, Emilie!

Unknown zei

@Janny: Niks muts... Het heeft mij ook ontroerd! Of we zijn het alletwee, natuurlijk. Dat kan ook!

Janny zei

Overigens had ik al een blogje klaarliggen over deze actie van Joshua Bell. Alleen ik kende het filmpje niet. Dus van de week nog maar eens Joshua Bell!

Mirjam Kakelbont zei

Het filmpje van Joshua Bell was me bekend, alleen was ik zijn naam vergeten (laten we dat maar op de leeftijd houden). Maar dit filmpje vind ik toch stukken beter. Bij Joshua zag je de mensen ongeinteresseerd langslopen en deze mensen in Italie zie je tenminste genieten...Bedankt Emilie! En Janny: je kunt beter tranen in je ogen hebben van het genieten dan van verdriet hoor (smile).

Avalanche zei

Hoewel het weekend alweer ruimschoots achter ons ligt, heb ik toch genoten ;-) Met volle teugen - en dat terwijl ik niet eens zo'n operaliefhebster ben.

Unknown zei

Fijn dat jullie er zo van genoten hebben, ik vond het zelf ook echt prachtig. Overigens, Mirjam, dit was wel een 'leuker' filmpje, maar de video over Joshua Bell was ook met een ander doel gemaakt. Het was een serieus experiment van de Washington Post.